10 Διατροφικές Συμβουλές για να μειώσετε το ΣΤΡΕΣ

1. Καταναλώνετε καθημερινά τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: βοηθούν στην αύξηση του επιπέδου σεροτονίνης στο σώμα, μιας χημικής ουσίας που προσφέρει στον οργανισμό ηρεμία και χαλάρωση. Τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: δημητριακά, ψωμί, πατάτες, ζυμαρικά, ρύζι, φρούτα.

2. Τρώτε κάθε μέρα 1 μικρό κομμάτι σοκολάτα: περιλαμβάνει περισσότερα από 300 συστατικά που επηρεάζουν τη διάθεσή μας. Έχει τη δυνατότητα να διεγείρει τις ενδορφίνες στον εγκέφαλο, που «ευθύνονται» για τη δημιουργία της καλής διάθεσης.

3. Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: αυξάνουν τις ενδορφίνες που παράγονται από τον ανθρώπινο εγκέφαλο, έχουν δράση ανάλογη των οπιοειδών και αποτελούν μια κατηγορία νευροδιαβιβαστων που μας προκαλούν ευεξία. Συνεπώς, η κατανάλωση τροφών που περιέχουν «καλά» λιπαρά -κυρίως μονοακόρεστα-, όπως το ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα και το αβοκάντο αλλά και τα ω-3 λιπαρά που βρίσκονται κυρίως στα θαλασσινά, προσφέρουν ευφορία.

4. Μην παραλείπετε να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες: το αμινοξύ τυροσίνη ευθύνεται για τη διέγερση που νιώθουμε όταν η διάθεσή μας είναι «ανεβασμένη». Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες: αβγά, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, ψάρι, γαλοπούλα, κοτόπουλο, μοσχάρι.

5. Η διατροφή σας να είναι πλήρης σε βιταμίνες και μέταλλα: συγκεκριμένα, το φυλλικό οξύ και το σελήνιο βελτιώνουν τη διάθεσή μας. Η έλλειψή τους μπορεί να προκαλέσει άγχος ακόμη και έντονο εκνευρισμό. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν καλές πηγές φυλλικού οξέος ενώ τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ντομάτες, ο τόνος, το μπρόκολο και οι ηλιόσποροι περιέχουν μεγάλες δόσεις σεληνίου.

6. Καφεΐνη: μια μικρή ποσότητα καφεΐνης είναι αρκετή για να μας ανεβάσει τη διάθεση και να μας κρατήσει σε εγρήγορση. Η υπερβολική κατανάλωση, αντιθέτως, μπορεί να προκαλέσει έντονους πονοκεφάλους και αϋπνίες, που είναι φυσιολογικό να επιφέρουν κακή διάθεση.

7. Μικρά & συχνά γεύματα: η κατανάλωση τροφής ανά τακτά χρονικά διαστήματα εφοδιάζει συνέχει τον οργανισμό με ενέργεια, με αποτέλεσμα να μειώνεται το αίσθημα ατονίας και κόπωσης.

8. Ακολουθήστε την εποχικότητα. Αποφύγετε όσα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι «ψυγείου» ή θερμοκηπίου και γενικά ό,τι είναι «εκτός εποχής». Έτσι, θα μειώσετε την έκθεση του οργανισμού σε «τοξικούς» παράγοντες, οι οποίοι εμποδίζουν την καλή του λειτουργία.

9. Αποφύγετε το έτοιμο πρόχειρο φαγητό τύπου fast-food, που είναι πλούσιο σε κορεσμένα («κακά λιπαρά»), τα οποία αυξάνουν την παραγωγή ελευθέρων ριζών, οι οποίες απειλούν την υγεία των κυττάρων.

10. Καταναλώνετε επαρκή ποσότητα νερού, που συμβάλλει στη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα, έτσι ώστε να έχετε ενέργεια να ανταπεξέλθτε σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις.







Νοσοκομεία Φαρμακεία